Recenze: Vlk z Wall Street

Kdo se těší na žhavou hollywoodskou novinku režiséra Martina Scorseseho se spoustou oscarových nominací, bude zřejmě zklamán. Nejedná se o nic jiného než o trapnou přehlídku drog, sexu a hereckého přehrávání bez náboje, pompéznosti a znechucení z chování makléřů Vlka z Wall Street či jiných emocí. A Leonardův výkon v hlavní roli? Měl i lepší chvíle... Mnohem lepší.

Jak se líbil Vlk z Wall Street vám?

Nebavilo mě to. Tři hodiny utrpení a vyhozené peníze.
Špatné to nebylo, ale mohlo to být lepší.
Leonardo DiCaprio byl skvělý, ale film jako celek mě nijak nenadchnul.
Bylo to skvělé, úžasné, prostě perfektní!
Odcházel/a jsem z kina znechucen/a - to byl ale zřejmě záměr režiséra, takže skvělý film!
zatím jsem film neviděl/a
Děkujeme za Váš hlas.

Neomezený rozpočet

Film měl údajně neomezený rozpočet. Nicméně v kině to moc nepoznáte. Kde je pompéznost, kde je krása, kde jsou oslňující ženy, přepych a luxus?! Ztraceno za mlhou z práškového vitaminu C, který byl použit místo kokainu, za oplzlostí, přehráváním herců a čirou nechutností, která je ten jediný pocit, který vám po zhlédnutí tohoto filmu zůstane. A ne v tom dobrém mrazivém slova smyslu. Víte, že byste měli být znechucení, ale nějak nejste, nebo aspoň ne naplno, tak jak to bývá zvykem například u filmů Larse von Triera.

Filmu chybí všechno, na co bychom se mohli těšit a na co jsme se těšili. Zvrácená vznešenost, efektní zhýralost i přehlídka luxusu. Pro silné dojmy a emoce bychom museli do jiného filmu s DiCapriem v hlavní roli, který kritici poměrně shodili a já vůbec nechápu proč. Řeč je tu o Velkém Gatsbym. Kdyby možná velkolepost gatsbyovských scén a napětí, jak to všechno dopadne, proniklo i do Vlka z Wall Street, nebylo by to nakonec tak špatné.

Vtip, sex a napětí - ani moc ne

Film postrádal jakoukoliv věc, která by vás udržela se zájmem tři hodiny v křesle. Neměl spád, téměř postrádal děj, kokainové večírky splynuly do jedné velké, nezajímavé a naprosto povrchně zpracované scény. Ačkoliv jsem si jistá, že jich tam bylo víc, nijak se od sebe nelišily. Film byl zcela ochuzen o nějaký psychologický rozměr toho všeho. Prý to měla být exkurze do života a mysli bezohledného makléře, který vydělával na těch co měli, ale i na těch, co neměli peníze. Já tam ale nic podobného nenašla. Film je povrchně zpracovaný, scény postrádají jakékoliv kouzlo, nezanechávají prakticky žádný dojem. Nebudete ani šokovaní, ani znechucení, ani nebudete chtít žít podobný život. A málem bych zapomněla! Ze všeho nejtrapnější byly výlety do Vlkovy hlavy a jeho promluvy k divákům. To jako vážně Scorsese?

A ne film se mi nezdál ani vtipný. Hercům jsem jejich patetickou kokainovou uřvanost neuvěřila a ani jsem se jí nezasmála. Nestává se velmi často, abych dílo tak velkého režiséra (navíc mého oblíbence) označila za trapné. Bohužel film Vlk z wall Street často trapný byl. A jen díky Leonardovi nebyl stejně trapný i samotný Vlk z Wall Street. Nicméně stále platí, že se Leonardo nijak nepřekonal.

Dokonce ani ten sex nebyl sexy. Vlk jednoduše postrádá jakýkoliv styl. Nechcete se mu podobat, nechcete být ani jiný než on. Nevyvolává silné emoce, ba ani ty slabé. Nemohu se zbavit pocitu, že za to všechno ale může režie. Film měl úžasný potenciál a jistě i záměry Scorseseho byly ve filmu rozpoznatelné, ale tentokrát se mu jednoduše nepodařilo převést jeho vizi na plátna kin. A je to obrovská škoda.

Kvůli čemu koukat na Vlka z Wall Street?

Utkvěly mi v mysli jen tři scény a ani jedna se nevztahuje k šíleným párty v makléřské firmě - což jen dokazuje, jak strašně nevyužitý zůstal potenciál neomezeného rozpočtu.

První proto, že byla zřejmě zcela bezprostřední. Jedná se o scénu, jak McConaughey buší do své hrudi a brouká melodii a Leonardo to po něm opakuje. Tehdy jsem Leonardovi uvěřila první a snad i poslední emoci v celém filmu.

Druhá scéna se vztahuje k Vlkovi a jeho manželce, která jej chce potrestat nenošením kalhotek a roztahováním nohou v sukni, nicméně Vlk se jí vysměje upozorněním na kameru, kterou je sleduje jejich ochranka. Ano tahle scéna byla zcela perfektní, skvěle zahraná, skvěle napsaná.

Třetí scéna, u které jsem se i zasmála, byla ta, kdy Leonardovi po nějakých drogách ochrne celé tělo a on se plazí do svého luxusního auta, aby jel domů zabránit katastrofě. Ano, tahle scéna byla skvělá, vtipná a zároveň i znepokojující i poučná. Každý si prostřednictvím této scény na chvíli zkusil jaké to je, být zfetovaný (snad jediná podobná scéna v celém filmu).

Kde je problém?

Základní otázka podle mě zní, kde byl sakra celou dobu ten skvělý režisér, kde je spád filmu a kde je poutavý střih? Kde je to, co dělá z průměrného filmu film skvělý? Doopravdy jsem se nudila. Bohužel. A fakt neplatí, že čím víc "fuck" tím kontroverznější a silnější film bude. Film vás nepobaví, neznechutí, ani nevzruší. Prostě nijak nenadchne.

Vlci z Wall Street sice byli pěkně zhovadilí týpci, jejichž příběh stál za zfilmování a oceňuji snahu tvůrců spolupracovat s "živými předlohami" na podobě filmu. Přesto film ani z poloviny nedosahuje takové kvality, jaké by dosahovat mohl. Musím říct, že ačkoliv vlci z Wall Street jistě byly zákeřné, znechucující existence, tohle se do filmu nějak nepodařilo dostat. Nezbývá mi než konstatovat, že Vlk z Wall Street je v podstatě pořádně zpackaný film. A nepřesvědčí mě ani vysoká hodnocení na csdf.cz apod. Nesnáším stádovité chování českých diváků, kteří film milují mnohdy jen proto, že si myslí, že by měli. Protože přece jde o Scorseseho a DiCapria a film má tolik oscarových nominací.

Slovy Vlka z Wall Street: Fucking bullshit!

Zdroj:

Nekompromisne.cz